Mar 2, 2009

Identiti

Identiti

Dear PK

Sejak kebelakangan ini banyak perkara-perkara yang berlaku pada diri Azeem sehingga membuatkan sikap Azeem membuatkan ramai tidak senang. Sekirannya Azeem berada di tempat mereka,pasti Azeem akan bertindak sedemikian. Terlalu kuat ujian Allah kali ini. Mungkin sukar untuk menerima kenyataan pada sesuatu kata-kata berbisa yang dikeluarkan oleh seseorang yang hampir 9 tahun mengenali Azeem.


Mudah sahaja kata kauselor tetap Azeem, Azeem terlalu mengambil berat kata-katanya sehinggakan hampir mendakwa kata-katanya benar. Tambahan pula, hubungan dengan Allah sejak akhir-akhir ini seperti ada pasang surut. Sudah hampir 2 minggu, Azeem masih lagi berada di surah yang sama dalam Al-Quran. Boleh dikira dengan jari berapa kali Azeem solat berjemaah,lagi-lagi Suboh. Malu rasanya kepada teman sebilik,acap kali dia mengejut & mengajak Azeem. Pasti ada sesuatu yang menghalangnya.

Seperti mahu buktikan kata-katanya tidak benar tentang identiti Azeem. Tetapi bukti-bukti yang disenaraikan seperti meragui identiti sebenar Azeem. Mula-mula memang marah kepada sesiapa yang memang benar beridentitikan sedemikian. Kenapa perlu wujud golongan ini dalam dunia ini. Jika tidak pasti tidak perlu diragui lagi identiti Azeem.

Pelbagai cara Azeem gunakan. Sehingga ada cara yang membuatkan Azeem terjerat dalam identiti ini. Tanggapan orang, dalam sekelip mata Allah boleh ubah. Alhamdulillah, hampir 2 minggu Azeem usahakan, hasilnya negatif. Bukan seperti yang dia maksudkan. tidak sama sekali. Azeem masih lagi berlandaskan pada identiti sebenar. Terima kasih pada kauselor tetap Azeem yang banyak membantu. Thank You, ayah!!

*************
Bejuta-juta kemaafan Azeem pohon kepada sesiapa secara tidak sengaja atau sengaja membuatkan dirinya marah atas sebab sikap Azeem. Mungkin ada ruang kemaafan dalam diri kalian.
****************

Peace...,

xZYm

0 Sentuhan:

Post a Comment

cARDIO TherApY