Mar 4, 2009

I Swear

I Swear

Hadis Abu Hurairah r.a katanya: Aku mendengar Rasulullah s.a.w bersabda: Sumpah itu penyebab larisnya barang dagangan , tetapi menghapuskan keberkatannya dalam keuntungan.

Dear PK,
Sekali lagi Azeem ucapkan perkataan SUMPAH menggunakan nama Allah beberapa hari yang lalu. Bukan tidak mahu ucapkan,memang larangan keras dari keluarga Azeem. Memang mudah untuk ucapkan,lagi-lagi jika kita di pihak yang benar.
Dibangku sekolah rendah dahulu,Azeem memang kadang kala sangat mudah keluarkan perkataan sumpah. sebabnya,Azeem malas nak bergaduh dan menghabiskan masa menegakkan keadilan. Perkataan sumpah jadi taruhan. Perbuatan itu disedari oleh arwah datuk Azeem yang mula menegur.
Datuk : Talhah (gelaran Azeem), nape suka sangat cakap sumpah? tak bagus tau
Azeem : Abis tu,apa yang Talhah cakap dorang tak percaya
Datuk : Lepas ni Tok Yas tak mahu Talhah cakap sumpah lagi, cerita perkara sebenar. Suka hati orang yang dengar nak percaya atau tak. Hilang berkat nanti.
Tetapi,beberapa hari yang lalu Azeem langgar janji lagi. Sejak Azeem berjanji, sudah 3 kali Azeem mungkir janji. Nampaknya perlulah Azeem bayar kifarat untuk kali ke-3 atas alasan mempertahankan diri. Segala alibi ditolak mentah-mentah. Dan dalam kekusutan perkataan sumpah dijanjikan diucap untuk membela diri. Bencinya sumpah.........
Peace...,
xZYm

1 Sentuhan:

Anonymous said...

Maaflah lambat halang kaw,
aku tak sangka kaw nak ckp juga,ingat main-main..
ayah kaw dah tau belum?puasa sudah...

Post a Comment

cARDIO TherApY