Mar 7, 2009

One Night Only

One Night Only

Dear PK

Sungguh enak apabila dapat menghidu bau bilik yang sudah sebulan ditinggalkan. Cadar yang bertanahkan warna ungu serta jaluran merah hati dan biru membuatkan lagi perasaan menjadi enak. Baru sebulan tinggalkan rumah, macam-macam perubahan berlaku, tidak tiralah pada rumah atau diri Azeem.


Mungkin agak kosong balik kali ini. Hendak buat macam mana, takdir. Banyak lagi benda yang perlu difikirkan. Benda yang terikat perlulah dipulangkan. Lumrah setiap orang yang mengalaminya. Yang penting ada keluarga yang menyokong dari belakang. Pertama kali berlaku pada Azeem,dan mungkin itu kali terakhir. Bukan serik, tetapi lebih baik Azeem tumpukan pada pelajaran.


Larangan ayah kepada sesuatu mungkin ada hikmahnya. Ada ayah melarang anaknya jangan tunggang motosikal. Apabila dilanggar, dia begitu fobia dengan motosikal selepas melihat kemalangan motosikal depan matanya. Ada ayah melarang anaknya menonton wayang. Apabila dilanggar, dia rasa bersalah selepas telefon bimbitnya hilang di dalam panggung. Begitu juga dengan Azeem,sekarang baru rasa bersalah.


Hati ayah mana yang tidak sedih melihat anaknya seperti banyak masalah. Keputusan dibuat, dibawa anaknya keluar cuti beberapa hari ini duduk dalam jemaah. Betulkan semula hati, iman, amal anaknya dengan bantuan Allah. Berat rasa hati Azeem untuk mengikut,lagi-lagi 3 ujian berturut selepas naik cuti ini. Nampaknya semalam sahaja dapat beradu di atas katil. Banyak perkara yang yang Azeem nak lupakan tentang dia. Tetapi satu benda sahaja yang Azeem simpan (mesej bulan 7, tahun 2001 di telefon bimbit pertama Azeem)


~Walau sejahat mana orang, seburuk mana orang layan kita, jangan sekali kita lupa, pasti pernah sebutir kebaikan dicurahkan. Jangan masam muka pada orang, dia manusia juga, ada perasaan. Ada hati, Zim ~

(selepas peristiwa hitam berlaku pada Azeem semasa tingkatan 4. kepada yang tahu rahsia ini,minta senyapkan diri, sangat ayat orang S’pore)


Peace..,

xZYm

2 Sentuhan:

Anonymous said...

Ayat balqis pun nak simpan lagi..
Semua org sama zym,akan nampak titik hitam pd kain putih.
dia tak akan nmpak besarnya kwsan putih dari kwsan hitam.

Azeem said...

aku takut titik hitam 2 klu dibasuh akan merebak ke seluruh kain...
itu yg mungkin terjadi or still lagi nampak warna hitam 2

Post a Comment

cARDIO TherApY