Mar 29, 2010

Melayu

Dear PK,
Masih teringat lagi kata-kata Dr Rosnina - Melayu ini boleh dikatakan berasal sebenarnya dari keturunan Yahudi. Penuh hasad dengki,tidak puas hati, jumpa pawang. Tidak selesa lihat orang senang. sama perangai dengan Yahudi.
Masih samar lagi kenyataan melayu berasal dari kaum Yahudi, tetapi mengenai hasad dengki, 100% Azeem menyokong. Banyak filem-filem melayu sekarang yang juga memasukkan elemen dengki dalam jalan cerita mereka. Seolah-olah hendak membuka mata masyarakat tentang bahayanya hasad dengki.
Bangsa lain juga kadang kala ada perasaan iri hati pada kejayaan seseorang, tetapi mereka mengambil jalan mudah - berusaha lebih gigih lagi. Lebih mengecewakan juga kadang kala melayu lebih suka bercakap belakang mengenai perbuatan seseorang. Ataupun jika dia tidak puas hati di lepaskan pada orang yang tidak ada kena mengena.
Laman web facebook, twitter, friendster dijadikan bahan lepas geram dan alat memalukan orang lain. Kebanyakkan benda yang dilakukan oleh melayu sendiri. Mungkin pengalaman akan mengubah diri seseorang itu. Apabila dia rasa dirinya terkena, baru dia akan tahu betapa perit akibatnya.
- Mula teringin menulis entri ini disebabkan rasa tidak puas hati pada seseorang. Kecian kawan Azeem jadi mangsa luahan perasaan bila apa yang dia hendak tidak kesampaian. 20min itu kena dengar.. Sabar sahajalah F..

0 Sentuhan:

Post a Comment

cARDIO TherApY