Oct 26, 2009

Polystyrene

Dear PK,

Mulai awal semester ini seorang mahasiswa veterinar pasti di dalam begnya ada bekal makanan berjenama Milo (sangat budak-budak + sudu lagi). Apabila hendak meminta pesanan makanan pasti dihulurkan bekal makanannya itu.


Aetiology = Cik Vivian ++ sedikit masuk saham CP & Vish.
Trasmission = paktikal di Kluang.
Diagnosis = berjaya juga 80% tidak menggunakan polystyrene.
Biological agent = AZIM!!
* apa benda Azim merepek ni.................!!!!!


Jadi terimalah kritikan + gurauan dari orang-orang sekeliling. Jarang lelaki melayu membawa bekal makanan ke kafe kolej atau ke kedai makan. Hilang ke'macho'an. Bukannya hendak jadi enviromental, tapi kalau kita cuba nak jadi salah seorang dari orang yang boleh selamatkan nyawa bumi = kira seronok + puas hati. Bak kata Miley = With one little action the chain reaction

Polystyrene ialah bahan bahan yang paling banyak diguna oleh rakyat asia untuk membungkus makanan. polystyrene di Malaysia,biasanya tidak boleh dikitar semula. Jadi penggunaan polystrene setiap hari,hanya melambakkan kawasan pembuangan sampah di dunia. Cuba bayangkan jika seorang menggunakan polystrene setiap hari satu, sebulan boleh jadi 30. setahun boleh capai 350, seumur hidup?? + semua penduduk Malaysia??

Kalau bab kesihatan memang hati boleh nyahtosik bahan kimia yang ada dalam polystyrene. Itu kalau tiada masalah hati, kalau ada sedikit-sedikit bahan kimia itu berkumpul dan akhirnya jadi kronik. Akhir kata, kurangkan memakai barang plastik + polystrene.
Peace..,
xZYm

1 Sentuhan:

Azeem said...

hai kerby.. i dun tink u can read i'm wrote.. it's in Malay

Post a Comment

cARDIO TherApY