Oct 14, 2009

Al-kisah..

Dear PK,



Seekor serigala terbang mencari sarang barunya setelah sarang lamanya dimusnahkan oleh pembangunan yang tidak kenal perasaan haiwan-haiwan. Mujurlah haiwan-haiwan lain di hutan berdekatan menerimanya. Serigala itu hidup aman dan damai bersama-sama dengan kawan-kawannya.

Kehidupannya serigala boleh dikatakan berubah sepenuhnya. Jika dulu dia sibuk memikirkan bagaimana menyelamatkan haiwan-haiwan lain dari terancam, sekarang dia menikmati kehidupannya. Serigala itu sekarang digelar serigala jadian.

Kenikmatan yang dinikmatinya tidak kekal lama. baru lepas musim bunga yang indah bersama kawan-kawannya, dia dihalau keluar secara tidak sengaja. Serigala itu didapati cuba untuk membaham seekor kancil. Hidup serigala terumbang ambing hingga burung hering menanti masa dia menjadi bangkai.
Binatang lain dari kawasan-kawasan berdekatan juga seperti memandai aib kepadanya.

Semusim serigala cuba mencari makanan,kehidupan. Mujur ada juga beberapa seladang membantunya. Bukan menjadi mangsa kepada serigala,tetapi tunjukkan ada manusia & haiwan membantunya. Tiba-tiba hubungan serigala dan kawan-kawannya yang lama kembali pulih.

Serigala hanya tersenyum. Dikira semua dari apa yang berlaku banyak yang menjadikan dia lebih berkeyakinan. Serigala ini lain dari serigala dari apa yang terjadi. Hutan yang didiaminya sekarang mungkin tidak indah, tetapi cukup untuk dia membesar, menemui jodoh dan mengembangkan zuriatnya.

Peace..,
xZYm

0 Sentuhan:

Post a Comment

cARDIO TherApY