Nov 6, 2009

C.S.

Dear PK,
Minggu lepas dapatkan Azim melepaskan rindu kepada keluarga lebih-lebih lagi 'keluarga tidak bernyawa' - patung-patung Alien Force. Mana tidaknya baru sahaja beli,terpaksa berpisah buat sementara waktu. Jikalau dibawa ke kolej, pasti ada yang hilang. Faham-faham sahajalah perangai budak lelaki.
Dalam sibuk deman exam yang ternyata memberi impak ini, Azim terasa mahu pergi berjalan-jalan di bandar dahulu sehari dua. Hendak shopping, duit bulanan sudah dikurangkan 50% atas alasan nak simpan duit adik Azim mungkin dapat sambung belajar di luar negara. Jadi hanya melihat sahaja mana yang berkenan diidamkan dahulu. Kumpul sedikit demi sedikit duit untuk dapat sesuatu, pasti seronok.

Perjalanan Azim terhenti di satu tempat. Semasa pulang membeli tiket bus di Larkin, Azim terpandang satu deretan rumah kedai yang salah satunya cyber cafe. Sudah lama CC itu beroperasi dan menjadi saksi 5 anak muda berpakaian baju melayu & bersongkok asyik bermain Red Alert.

Tersenyum melihat kedai yang tinggalkan banyak sejarah dalam hidup Azim. Kebiasaanya setelah dapat duit belanja bulanan dari ayah, RM30 diasingkan untuk bermain Red Alert setiap hari Jumaat. Azim, Zakie, Khalid, Isdarul, Yus.
Kenangan yang tak dapat Azim lupakan.
Peace...,
xZYm

0 Sentuhan:

Post a Comment

cARDIO TherApY