Jul 3, 2009

Fren

Fren

Dear PK,

Bagaimana Azim boleh boleh terbuka hati hendak menemani Farhana ke majlis pertunangan kawan sepejabatnya. Terlalu jauh dari rumah Azim,hampir sejam perjalanan. Majlisnya alar kadar sahaja. Tetapi yang menariknya bakal suaminya kenal Azim, dia kata pernah nampak Azim semasa sekolah dulu, semasa pertandingan kawat kaki peringkat daerah


Kawat Kaki Kadet Remaja Sekolah pada tahun 2001 mungkin yang dirujuknya. Perkara memalukan berlaku pada Azim semasa ingin menambil makanan. Secara tiba-tiba Azim boleh jauh semasa beratur. Kecoh jadinya menyangka Azim pengsan. Padahal terpijak lantai yang agak licin.


Pertama kali mewakili sekolah setelah jawatan kopral disandang. Kalau diingatkan balik boleh jadi bahan gelakan dengan formasi yang dilakukan. Paling Azim ingat ialah semasa pulang dari pertandingan itu. Boleh sahaja cikgu tinggalkan kami 33 orang. Jadi kami kalau tak silap Azim 12 orang cadang balik sekali. Yang lain Azim tak pasti bagaimana.


Kami mencari bustop, sorang daripada kami boleh sahaja buat pandai tunjuk jalan salah, hampir setengah jam kami jalan dengan pakai but, baju seragam kadet remaja dan jam menunjukkan jam 2. yang kami nampak di depan hanya jalan besar. Kami teruskan juga dengan ada yang berkaki ayam,tak tahan pakai but. Nak telefon,public phone pun tak ada. Handphone memang bukan zaman orang mesti ada handphone.


Selepas sejam, baru kami nampak bustop. Malu juga jalan dengan keadaan begitu. Tapi sejak Azim masuk universiti, mereka semua macam hilang sahaja. Atau Azim yang menghilangkan diri. Zaki, Khalid, Yus, Muhkriz, Hamdan sudah lost contact dengan Azim. Azim harap sangat dapat jumpa dengan mereka semua. Tak kan nak tunggu reunion sekolah 5 tahun lagi.

Peace..,

xZYm

0 Sentuhan:

Post a Comment

cARDIO TherApY