Jun 22, 2009

Setelah 40 hari..

Setelah 40 hari


Dear PK,

Hampir sebulan lebih Azim merantau di negeri orang. Negeri yang dipenuhi dengan jelapang padi dijadikan destinasi kali ini. Kalau tahun lepas Kuala Lipis & Merapoh ingatkan Azim dengan kedinginan air perigi dan tidur di kaki bukit. Kali ini sungguh indah apabila berjalan penuh dengan pandangan hijau & menyeramkan juga apabila kebanyakkan surau berdekatan dengan kubur. Seram juga hendak bangun tengah malam.


Pulang ke rumah terus penuh kejutan. Banyak juga perkara yang Azim lihat berubah. Mula-mula apabila sampai di rumah, pelik juga lihat dua adik lelaki Azim baring di ruang tamu siap dengan narita dan bantal lagi. Dalam hati Azim mengagak yang mereka mahu menonton bola. Apabila Azim bawa beg naik,terus ditegur oleh adik Azim “Along nak tidur kat bilik along ke?”. Terus Azim mengangguk dan terus naik.


Beberapa jam dalam bilik,baru rasa terasa kepanasan bilik. Patutlah dua adik Azim tidak tidur di bilik mereka, tidur di ruang tamu dengan penghawa dingin lebih selesa. Percutian ke Tioman minggu depan pun tidak dapat di teruskan kerana sepupu Azim bertunang. Ayah kata dia ganti dengan 2 set box dvd korean drama series. Dua minggu lagi di rumah sebelum pergi ke kolej semula. Cukuplah untuk keluarga dan kawan-kawan Azim.

*masa 40 hari baru Azim sedar yang Azim banyak menyusahkan orang masa semester lepas. Azim try nak cover story bila rasa bersalah. Tapi sebelum cuti, Azim sudah minta maaf pada mereka

Peace..,

xZYm

0 Sentuhan:

Post a Comment

cARDIO TherApY