Jun 30, 2009

Khabar dari surat

Khabar dari surat

Dear PK
Terdetik hati untuk melihat surat khabar lama yang tersusun di dapur rumah. Metro & NST menjadi pilihan ayah Azim. Banyak kisah- kisah yang Azim tidak mengetahuinya hampir lebih 40H. Banyak juga yang berlaku dan menarik.

Pertama tentang kes selsema babi yang makin menular. Jadi takut untuk ke Singapura. Penyakit ini makin menular ke rantau Asia Tenggara pula. Senyum Azim melihat kemenangan Kris Allen dalam American Idol. Sejak dulu memang Azim jangkakan dia menang.

Kemudian tentang Facebook diisukan oleh ulama Indonesia. katanya Fb boleh mencetuskan ke arah masalah sosial. Bagi Azeem terpulang pada individu terbabit. Dia yang meletakkan gambarnya. Jika gambar tidak menutup aurat diletaknya, salah dia sendiri. pilihan untuk memilih kawan pun terletak pada tangan sendiri.
Terbaru, kematian Michael Jackson, Raja Pop Dunia. Bagi negara islam, umatnya masih was-was lagi keislamannya. Abangnya mengatakan dia Islam. Jika benar, biarlah arwah dimasukkan dalam golongan yang terselamat dari azab Allah & beruntunglah arwah dapat masuk hidayah sebelum meninggal dunia. Sorang lagi, pelakon Farrah Fawcett. Jika Azim menonton Charlie's Angels yang 5 minit di starworld,pasti mak Azim akan cakap yang Farrah ini dulu cantik betul. dia pelakon yang mak Azim minat.
Peace..,
xZYm

0 Sentuhan:

Post a Comment

cARDIO TherApY