Jun 24, 2009

Durian

Durian


Dear PK,

Di smart, pasar borong, kit-mart penuh dengan durian. pelbagai gelagat mereka ketika memilih durian. Ada yang menghidunya,mengetuknya, melihat tangkainya dan ada juga yang menyuruh peniaga membelahnya. Paling menarik melihat gelagat orang yang makan di situ. Kebanyakkan mereka pasti orang Singapura. Pasar Smart siap menyediakan meja dan kerusi.


Ayah Azim berjanji sebelum Azim pergi ke universiti,dia akan membawa Azim pulang ke kampung. Seronoknya makan durian kampung sendiri,unlimited. Selalu sahaja banyak durian yang tak dimakan dijadikan jem oleh atuk Azim. Setiap daripada keluarga atuk Azim kecuali sepupu, anak saudara & adik terakhir Azim mempunyai pokok durian sendiri. Arwah atuk Azim menamakan setiap pokok dengan nama anak,menantu & cucunya.


Seorang sepupu Azim tidak makan durian lansung, pokoknya hingga kini tidak pernah berbuah. Dua makcik Azim dikategorikan kerdil, pokoknya rendah juga dan isinya sangat manis. Azim pula paling senang nak buka kulitnya, isinya apabila makan mula-mula agak sedap,kemudian kadang kala pahit. Susah nak jaga pokoknya. Arwah atuk Azim cakap, Azim ini pedendam dan susah nak cakap. Susah nak percaya benda ini. Tetapi, paling seronok apabila kami sekeluarga habiskan masa di kebun. Tak sabar menunggu hari ini.

Peace,

xZYm

0 Sentuhan:

Post a Comment

cARDIO TherApY