Apr 9, 2009

Oral Test

Oral Test

Dear PK,
Staining
Media
Biochemical Test
ELISA
MAT
PCR
Alhamdulillah,tamat sudah penderitaan Azeem. Sebelum mula lagi,pelbagai spekulasi yang Azeem dengar mengenai 4 pensyarah yang mengendalikan peperiksaan amali kali ini. Dr Z, Dr yang banyak menanyakan soalan yang mudah tetapi pelbagai sehingga tak tercapai akal. Dr S, Dr yang mahukan jawapan dalam keadaan tersusun & mudah difahami. Prof R, pensyarah yang paling susah sekali. Dikatakan pelajar akan tertekan dengannya dan terakhir Prof R, pensyarah paling mudah sekali.
Azeem ditakdirkan bertemu dengan Prof R. Agak tertekan juga jika tidak tahu menjawabnya. Apabila masuk sahaja bilik, terus Azeem perkenalkan diri dan paling memeranjatkan soalan pertamanya "What do you know about microbacterialogy letcure? it's fun?" spontan Azeem menjawab "Hah?". tidak menyangka soalan pertama begitu mudah sekali. dan soalan seterusnya pun amat mudah sehinggakan Azeem diberi pilihan untuk memilih media dan biochemical mana perlu hendak ditanya.
Dari yang Azeem dengar, kebanyakkannya dapat hampir markah penuh. Jika berkata pasal pnsyarah yang menyoalnya,sebenarnya itu bergantung pada diri kita sendiri. Jika rasa kita boleh buat, semua benda boleh kita lakukan.
Peace...,
xZYm

0 Sentuhan:

Post a Comment

cARDIO TherApY