Jul 12, 2011

Bukan semua orang cakap betul

Dear PK,

INDIA!! Bila sebut pasal India terkenang di lubuk minda bahawa negara itu kotor, berbau, makanan teruk & macam-macam lagi yang boleh digambarkan. Apabila 33 hari di India, mengubah segala-galanya. Bukan semua negeri-negeri di India boleh digambarkan teruk.

Mula-mula takut, untuk makan, minum di kedai-kedai, tetapi Azeem mula enjoy pula makan di sini. Air minuman, bak kata pensyarah disini, hanya minum air di dalam U sahaja or air panas.. Persekitarannya bersih & nyaman. Cuba kadang kala pada minggu pertama terasa panas yang amat sangat. Kemudian kami dihadiakan dengan hujan berlimpah luah,sehingga kesemuanya terpaksa membeli payung.

Trafik sahaja problem. Non stop hon dibunyikan. Terasa bingit juga telinga,lama-lama dah immune kot. Sepanjang perjalanan kami di sekitar kawasan U, tak Nampak lansung orang yang telanjang or meraba –raba. Peduduknya lebih berpendidikan. Cuma sekali dua,terpandang orang kencing berdiri dipenjuru @ tembok dinding.

Sistem pendidikan VET di sini? Sistemnya banyak fokus pada ternakan. Rasa kesian juga bila mereka belajar surgeri 3 semester,tetapi hanya apply kesemua teknik surgeri pada satu anjing setelah tamat kelas surgeri. Tetapi mereka tetap bangga bila VET diiktiraf 2nd course terbaik. Malaysia? Entah no berapa.

Kebanyakkan pesyarah yang terlibat, antara terbaik. Tak sangka di hari terakhir, ada majlis ‘graduasi’ kami. Diserahkan sijil & buku manual kepada kami. Buku Manual tu yang mahal!! Tak dapat mana-mana beb…

Kes CC? mostly dah dapat kes. Azeem, more to bact case.



If ada peluang ingin lagi pergi ke sana, tapi bukan untuk tempoh yang lama.. 2/3 hari mungkin cukup. Untuk jumpa balik ke semua pensyarah-pensyarah di sana yang sangat baik.

1 Sentuhan:

JawahirAbdullah said...

best gila dpt manual. exclusive tuuu~

Post a Comment

cARDIO TherApY